Gratis webinar

GOOGLES SØKEALGORITMER ER BLITT LEKKET

 

Vår SEO-ekspert har sett nærmere på de viktigste punktene fra denne lekkasjen og hva det betyr for deg som bedrift og deres synlighet på nett. Dette vil vi selvfølgelig dele med dere. Hold av en liten time mandag 24. juni fra 12.00 til 13.00 

Ønsker du å lære mer om hvordan du kan rangere høyere enn konkurrentene dine på Google? - Meld deg på webinaret her 

Det er ikke mulig å registrere seg til dette eventet, men ønsker du info om fremtidige webinarer - legg igjen din info under.

Hva har det å si for deg og din bedrift?

Det er utrolig mange faktorer som avgjør hvilke rangering din nettside får ved søk i søkemotorer som Google. SEO eller søkeoptimalisering er arbeid man gjør på nettsiden slik at Google skal rangere nettsiden så høyt som mulig når dine kunder søker etter dine produkter eller tjenester. Dette inkluderer blant annet teknisk arbeid som gjør at søkemotorene lettere kan lese, tolke og vise nettstedet i søkeresultatene, og arbeid med godt og informativt innhold som gir brukerne alt de trenger av informasjon for å konvertere.


Google holder vanligvis sine algoritmer tett til brystet, og eksperter bruker mye tid på å analysere hva som gjør at Google rangerer noe høyere enn annet ved søk. Sent i mai ble det lekket et stort API-dokument fra Google av en anonym bruker. Dokumentet inneholdt over 2500 sider med 14014 måleparametere om hva Google så etter når de rangerer nettsteder i sine resultater. En del av det som kom frem i dokumentet var allerede kjent for de fleste som jobber med Google daglig, men samtidig var det mye ny informasjon og mye som ble bekreftet. Det var også enkelte faktorer som man tidligere trodde hadde mindre betydning, og som Google før har sagt at de ikke målte som man nå ser bevis på at de faktisk måler.

Hva er søkealgoritmer

Søkealgoritmer er matematiske formler og sett av regler som brukes av søkemotorer som Google, Bing og Yahoo for å hente og rangere nettsider når brukere søker etter informasjon på internett. Disse algoritmene bestemmer hvilke sider som vises i søkeresultatene, og i hvilken rekkefølge de vises. Søkealgoritmer vurderer en rekke faktorer for å bestemme relevansen og kvaliteten på en nettside i forhold til brukerens søk.

hva-er-on-page-seo (1)

Ønsker du hjelp med SEO?

Er du usikker på om nettstedet ditt dukker opp på søk knyttet til produktene eller tjenestene du tilbyr? En SEO-analyse fra Creative vil gi deg verdifull innsikt i nettopp hvorfor dine konkurrenter rangerer over deg i resultatfeltet på søkemotorer som Google, samt konkrete tiltak til hvordan nettstedets SEO kan forbedres.